seminář k AI: praktické užití i právní rovina
9:30 - 11:30 1. část - AI v praxi
Největší AI fails, co to AI vůbec je a kde vám ušetří čas
Vítězslav Klement, GroupM
Pojďte se ponořit do hlubin AI, od jejích kořenů a přešlapů po současné inovace a budoucí představy. Získejte hlubší porozumění tomu, jak AI formuje a bude formovat náš svět, a jak můžete využít její aktuální možnosti.
AI a automatizace zpravodajství ČTK
Radka Matesová Marková, ČTK
ČTK se se svým „volebním robotem“ v roce 2018 stala průkopníkem automatizace zpravodajství na české mediální scéně. Jak daleko na tomto poli národní zpravodajská agentura za pět let pokročila, jak se staví k rozmachu generativní AI typu ChatGPT, v čem vidí příležitosti a v čem naopak rizika využívání podobných nástrojů v žurnalistice vysvětlí šéfredaktorka zpravodajství ČTK Radka Matesová Marková.
Vrátili jsme do éteru hlas Karla Gotta. Navždy.
Lukáš Sapík, Český rozhlas
Zhruba rok pracoval tým vědců a pracovníků Českého rozhlasu na tom, aby posluchači mohli díky umělé inteligenci znovu slyšet hlas Karla Gotta. V červenci a srpnu odvysílal ČRo Dvojka vybrané kapitoly ze zpěvákovy autobiografie Má cesta za štěstím, kterou čtou Igor Bareš a hlas Karla Gotta vytvořený takzvanou hlasovou syntézou. Český rozhlas v této souvislosti představil také interní pravidla pro práci s hlasovou syntézou a otevřel tímto počinem diskusi o tom, jak v médiích nakládat s počítačově vytvořeným hlasem. Projekt Gott navždy představí jeho kreativní producent Lukáš Sapík.
AI v Seznam Zprávách
Jiří Špaček, Seznam.cz
Syntetické hlasy, syntetické obsahy a vůbec budoucnost AI technologií ve zpravodajství představuje pro mnohé hrozbu. V Seznam Zprávách, pod která patří i radia, vidíme naopak budoucnost optimisticky. Jak AI už dnes využíváme a kam v dohledné době směřujeme si ukážeme i na příkladech z praxe.
11:30 - 12:30 2. část - právní rovina užití AI
Právní aspekty generativní umělé inteligence
Michaela Čejková, Bird&Bird
Modely umělé inteligence nekompromisně pronikají do každodenních pracovních činností – uvnitř společností (interní komunikace, implementace nových systémů, nastavování procesů apod.) i vůči vnějšímu světu zákazníků (marketingová komunikace, mediální obsah, začleňování do produktů a služeb). Příspěvek se pokusí ve stručnosti nastínit, jak prakticky co nejlépe AI technologie využít, abychom se zbytečně nevystavovali riziku, neporušovali práva ostatních stran, zamýšlený model nám přinesl žádané zlepšení a zároveň se nevystavili riziku postihu v budoucnu v souvislosti s využitím AI.