Včechny novinky
07. 06. 2022
Předsedou výkonné rady SPIR byl opět zvolen Michal Hanák, posty místopředsedů obhájili Michal Feix a Martin Picek
Předsedou výkonné rady SPIR byl opět zvolen Michal Hanák, posty místopředsedů obhájili Michal Feix a Martin Picek Praha, 7. června 2022 – Předsedou výkonné rady Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) byl opět zvolen Michal Hanák ze společnosti MAFRA. Výkonná rada SPIR vzešlá z květnové valné hromady mu již popáté v řadě vyslovila důvěru. Na postech místopředsedů byli potvrzeni Michal […]
Celý článek12. 05. 2022
Válka na Ukrajině způsobila nevídaný růst uživatelů zpravodajských webů
Informace o útoku ruských vojsk na Ukrajinu způsobily rapidní nárůst uživatelů zpravodajských webů. Dne 24. února, kdy byla zahájena invaze, navštívilo kategorii Zpravodajství o milion uživatelů více než předchozí den a v tento den byla zároveň zaznamenána rekordní denní návštěvnost v únoru (více než 4,1 milionu RU ze všech zařízení). Denní průměrný počet uživatelů, kteří navštěvovali zpravodajské […]
Celý článek27. 04. 2022
Kvartální prezentace výsledků projektů NetMonitor a Admonitoring (za březen 2022)
Internetová populace ČR starší deseti let dosáhla v březnu 8,1 milionů osob, 7 milionu uživatelů se k internetu připojilo z mobilního zařízení (telefon nebo tablet), přičemž výhradně na mobilních zařízeních surfuje 1 mil. osob. Hodnota programatiku byla v březnu 1,2 mld. Kč v ceníkových cenách a jeho podíl na celé displejové reklamě představuje 68 %. Data vyplývají z aktuálních […]
Celý článek22. 04. 2022
Infografika: Češi online 2022
V ČR je 8,1 milionu internetu, to je 85 % obyvatel starších 10 let. Týdně stráví online skoro 17 hodin. Více než polovina platí na internetu kartou. Další zajímavá data najdete v infografice SPIR Češi online 2022.Infografika ke stažení ve formátu PDF:
Celý článek11. 04. 2022
Internet v roce 2021 vyrostl o 22 % a potvrdil svoji pozici nejsilnějšího mediatypu
Praha 11. dubna 2022 – V roce 2021 dosáhly výdaje do online reklamy 48 miliard korun. Jedná se o dosud nejvyšší investice, oproti roku 2020 jde o 22% nárůst, na kterém se v absolutních hodnotách nejvíce podílela display reklama (+21 %) a reklama ve vyhledávání (+27 %). Z pohledu způsobu obchodování inzertního prostoru rostl programatický nákup display reklamy […]
Celý článek11. 04. 2022
V dubnu byl patrný nárůst návštěvnosti informačních webů
Válka na Ukrajině a měnící se mezinárodní a ekonomická situace ovlivnila další nárůst počtu uživatelů informačních webů – domovských stránek velkých portálů či webových stránek z oboru ekonomiky. Domovské stránky portálů rostly na mobilních zařízeních a to asi o 3 %. Weby v kategorii Ekonomika, finance, právo zaznamenaly největší nárůst na klasických PC a mobilních telefonech (cca […]
Celý článek11. 04. 2022
Internet v roce 2021 vyrostl o 22 % a potvrdil svoji pozici nejsilnějšího mediatypu
Praha 11. dubna 2022 – V roce 2021 dosáhly výdaje do online reklamy 48 miliard korun. Jedná se o dosud nejvyšší investice, oproti roku 2020 jde o 22% nárůst, na kterém se v absolutních hodnotách nejvíce podílela display reklama (+21 %) a reklama ve vyhledávání (+27 %). Z pohledu způsobu obchodování inzertního prostoru rostl programatický nákup display reklamy […]
Celý článek